ramadhan di hostel.

assalamualaikum wbt.
saya minta maaf awk.
senyum itu sedekah.

http://ilightfirecrackers.files.wordpress.com/2010/07/tumblr_l5843ve4ti1qbmz2uo1_500.jpg

sedar tak sedar dah lima hari dah kita menjalani ibadah puasa dan bersamaan lima ramadhan beberapa tahun yg lepas arwah atok saya belah mama saya pergi meninggalkan kami.al-fatihah untuk allahyarham hj sion.selalunya lima ramadhan mak saya mesi buad bubur kacang hijau pastu sedekah dkat jenjiran sbb arwah atok saya dulu suka makan bubur kacang hijau tu,tapi hari nie mak saya tak sempat nak buad sbb kene tunggu adik saya balik pukul 5.30.

drama yg shooting dkat asrama aku tu dah tayang dkat tv,meh lah tngok reramai tiap hari jumaat smpai ahad pukul enam ptg di tv alhijrah.tapi aku tak ade pon berlakon,hari tu nak berlakon dah tapi knpe die tak nak pelakon perempuan penat aku dgn dorang tunggu nak dkat berjam2 pastu tetiba tak nak pulak.

spnjang beramadhan dkat hostel,mmng tak ade kerja lain balik sekolah tidur sampai pukul tiga pastu turun prep sambung tidur balik smpai pukul 4.30 pastu naik sambung tidur balik pukul lima baru bangun pergi solat asar.mmng kedahsyat gila kalau puasa tahap kelembikan mmng terover tahap kesemengatan mmng downover habis.

bila smpai waktu berbuka,mmng tak syiok mcm dkt rumah tapi alhamdulillah perut tak bnyak songeh.bila sampai waktu sahur geliat kemain sbb malas nak korek tahi mata nak lap air liur basi,tapi dgn smngat yg gagah gila aku bangun dan pergi mandi pastu lepas makan sambung tidur dan subuh pon terlajak nak dkat pukul 6.30.

oke aku nak berhenti smpai di sini saje,lutut aku dah lebam sbb tadi main lumba lari sape yg sampai kereta dulu pastu terlanggar pintu kereta apelagi aku menjerit sbb skait lah.

1 comment:

AmyZana said...

hey hey ! slmt berpuasa ! ;)

Post a Comment