our journey:kelantan.

saya sayang awak*tetiba kan.

oke ini bukan point nak cerita.firs seklai nak bagi tahu,duti saya tak bnyak habis bwak 180 ringgit je skrng tinggal 100 ringgit aje,tngok betape menjimat cermat ye saya belanja padehal kedekut nak guna duit,sibuk berjalan membasah kan ketiak and saya nak bagi tahu sikit suara saya skrng sebijik mcm penyanyi rock ,siap entah pinjam suara aku nie pergi bawak konsert kan.tolonglah!!!saya nak suara saya balik.

first day
kami bertolak pukul 10 mlm kot,mmng dsduk dlm bas aje mlm tu megebaskan punggung pastu pak cik driver pasang citer kl gangster dgn sekali lagi cinta.oke,aku tak boleh tidur pukul 4.30 pagi baru tidur dgn dduk sblh tingkapnye mmng mcm2 spesies hantu aku dah pikir takut tetiba ke die ketuk tingkap,nasib baik ade peneman setia dkat alam handphone kan.pastu pukul 6.30 pagi baru smpai kuala krai.

second day.



memula kami pergi sekolah sains apetah name die dkat kota bahru pastu pergi merasmikan ape tah,mmng kerja die ckp pasal si rosmah aje,bertambah dosa aku dngr org mengumpat.pastu pergi nordin's batik tngok org buad batik tngk org beli batik beli itu lah ini lah.pastu pegi pasar khadijah,ini mmng polak,kau tahu ade budak2 lah lkan,pergi minta derma secara paksaamn ade yg smpai kene kejar,ade ke satu yassin yg kecik tiga ringgit,aku bagi seringgit tak nak,dah lah paksa.apelah.pastu pergi pantai cahaya bulan kononye dah berangan dduk chalet tepi pantai kononye nye lah tup tup dduk rumah tumpangan aje,ala yg bawah rumah tu kedai atas baru bilik,nasib baik lah kau berhawa dingin gitu.pastu mlm pergi wakaf chek yeh,oke tyme nie mmng tak kedekut duit alah setakat beli aju 26 ringgit aje pastu beli swal 10 ringgit mmng kedekut sgt lah kan,aku tngk org lain semua tiga empat plastik bawak aku dua palstik kecik aje.




third day.
ini last day kami dkat kelatan,pukul 11 mcm tu pergi rantau panjang,oke saya beli satu baju lagi setakat 23 ringgit aje,pastu beli keropok empat lima ringgit,belnaja intan untuk birthday die esok,pastu beli jam 10 ringgit aku tngok pagi tadi daha habis bateri dah,mmng polak lah,nak aje campak jam tu dah alh berebut jam tu dgn intan,untunglah intan tak amek jam bengong tu membazir duit aje.oke,shiopping smpai pukul 2 ptg,pastu pergi masjid beijing,mmng taklimat die kutuk rosmah aje kan,aku pon tak paham,nasib baik lah aku tak smngat politik sgt.then,dlm perjalan balik tngok citer damping malam dgn karak,mmng berani sgt lah aku tngok citer mcm tu,berapa ribu spesies hantu dah dkat kepala hotak aku nie,pastu smpai sekolah pukul 4.30 pagi,alhamdulillah semua selamat sampai.

oke,kelantan ke ape budak minta sedekah ke ape ke,setara 2 tetap 27hb,tak reti2 nak menghadap buku lagi,24 jam facebook lah blogger lah itu lah ini lah.

1 comment:

KimiCnoL said...

teringat zaman muda2 ;D
(follow)

petua kuruskan badan??

Post a Comment