ape aku nak jadi nanti.

tittle bunyi mcm serius je.oke2 kita serius skrng tak ade gelak2 sape gelak nmpk gigi kena cubit.cerita dia mula mcm nie,haru tu kan kami pergi msu dkat situ die terangkan lah pasal bidang sain yng meluas luas nie kan tapi yng jadi pkar bab2 nie tak ramai pon dkat malaysia.yeye je dkat sekolah dulu smngt amek pure science kan tapi besar jadi ape?aku terpikir2 jugak knpe aku amek science padehal tak nak jadi doktor pon.tpi,aku nak amek ape kalau bukan science,akaun?ict?srt?tak nak lah,tak minat langsung.

buad mase nie cita2 yng utuh lagi kukuh aku nak jadi pensyarah kebudayaan.knpe kebudayaan mcm tak ade pensyarah lain ke nak jadi.ernthlah jgn lah tnye aku knpe dah aku minat segala kebudayaan nie nak buad mcm mane.tapi,awal2 lagi mama abah tak kasi aku jadi pensyarah kebudayaan nie,nak jadi pensyarah boleh tapi bukan kebudayaan.kalau aku tak boelh jadi pensyarah kebudayaan aku igt nak bkk kelas tarian tradisional je lah kan.nnty korang boleh hantar ank korang dtg kelas aku mane tau dpt diskaun kan.

tapikan bila pikir2 balik aku teringin jugak nak buad business sndiri tau.aku nak bkk spa.pastu kalau boleh spa aku tu bukan mcm spa biasa lah,nnty spa aku tu ade sallon2 tu ade cafe ade karoeke.tak ade lah org boring sgt bila dtg spa aku tu kan boleh buad mcm2.pastu bila spa aku dah maju sikit boleh bkk bnyk2 cawangan mane tahu rezeki aku sampai luar negara spa aku tu kan.hehehe.

setakat nie tu je lah aku pikir ape nak jadi.semua cita2 aku tak ade kene mengena dgn bio,phy mahupun chm kan.so,ape function aku amek tiga bendalah subject yng killer gila tu.aku pon tak tahu ape functionnye.tapi hari tu tetiba terbkk plak pintu hati nie sikit nak kerja yng cenderung pasal chemistry nie.jadi pharmacist oke jugak boleh buad ubat kan,mane tahu aku buad ubat yng boleh bace fikiran org,kan best tu.boleh tahu niat org tu baik ke tak ke.gaji pon boleh tahan, boleh lah buad makan beli handbag,kasut,make up dkat pavi tu dua kali sebulan.

No comments:

Post a Comment