zaman dulu dulu

asalamualaikum kpada pembaca dan peminat setia blog aku yng disayangi sekalian.yng peminat setia nie terlebih disayangi.post kali ini,pasal zaman dulu dulu.tak ade lah dulu sngat,zaman aku form satu dan form due je.macam nie citer die.meh dekat sikit.pasang telinga tu besar besar besar sikit kalau nak dengar kan.bukan senang korang nak dekat dekat dngn aku nie.saat,detik,masa nie shje ye.macam nie story die.tengahari tadi lah kan.anak dara en.amran nie.mimpi ape ntah.nak kemas bilik aku lah kan.tengah syok syok lipat baju sambil memekakkan bilik tu.dngan suara aku yng pasti bila kau nyanyi hujan turun kan.ala,lagu sana sini yang jiwang jiwang tu lah kan.terpandang lah kotak yng sederhana besar tu lah.nak tau tak dalam die ade ape.jeng jeng.jeng.biar suspen siit kan.

ha,bendalah nie kan.aku dpat tyme dekat mines tu lah.amani dngn husna bagi.tapi aku yng bayar.biasalah 3 rm10 lah kan.ala,macam tak biasa pulak beli barang harga macam tu kan.chomel tak.chomel kan kan.macam orng yng tengah pegang bendalah tu kan.oke.stop perasan kan diri sendiri.
oke,bendaalah nie.nama dia biodata.nak tahu biodata siapa.pandai pandai lah bulatkan dan besarkan mata.tak nampak lagi.pakai celak.besar sikit mata korang tu kan.tak nampak lagi.inalillah je lah.bendaalah nie.tinggal kenangan je.ceh,yng warna kuning tu.masa aku form satu.yng merah oren tu masa aku form due lah pulak.tiap form ade.tahun nie je tak ade.saham jatuh lah kot.haha.tak sangka aku simpan lagi.dok korek korek kotak tu.jumpa pulak kan.simpan je lah.kenangan aku kahwin nnty.mane tau bole tunjuk dkat anak cucu aku nnty kan.baru dorang kenal zaman muda aku dulu dulu kan.
bendalah nie pulak.kad birthday aku dari kaka kaka angkat yang tersayang lah.buad pakai tangan tau.tak main lah beli beli kan.nmapak sngat otak tak kreatif lagi debom gitu kan.yng kaler warna warni tu kan.dari kak intan.tu tahun lepas punya lah.tahun nie tak ade.maklum,sekola dah jauh jauh.hati je lah dekat dekat kan.yng merah tu pulak kan kan.dari kak bella.tu masa aku form satu.buka mata besar sikit.ade tulis syaznur kan.ha,tu gabaungan nama kami sudahlah.tahun nie punya ade.tapi dah kate post zaman dulu dulu kan.so,kena lah dulu dulu jugak.
nie,kalau tak bkk mata besar nesar nampak jugak kan kan.besar punya tu.nie aku dapat masa form dua.nie ecah yng buad.ala,adek angkat faiz kassim tu.skrng ecah tu dah sekolah dekat perak kot.sbp lah katekan.faiz jngn sedih ye.aku pun rindu ecah jugak.ha,yng nuratikah tu.gabungan nama aku dngan kak intan.ala,yng akk sekolah jauh jauh tu.hati dekat dekat tu.aka,adek rindu akak.bila nak jumpa nie.
ini hadiah paling unik dan murah lah.ye lah kutip dekat tong smapah je.bendaalah nie mase aku form satu.nie syakir punya pasal.entah bag mane die curi dekat tong sampah tu.die dngan hazim kot pergi gunting.dan terhasil lah bendaalah nie.unik dan murah bukan.syakir,aku simpan lagi tau bendaalah nie.walaupun murah.tapi cukup bermakna dan berharga.


ha,nie special sikit lah kan.ade dua lagi.bendaalah nie pulak siapa entah bagi.paham paham je lah kan.nie masa aku form due.ha,chomel tak.chomel kan.sape lagi chomel orng yng dekat gamba tu ke,orng yng bagi ke bear tu ke.mesti korang cakap bear tu kan.aku dah agak dah.tu la korang,jeles lah tu.bear nie ape name ye.kejap.ingat balik.ha,gocho.eh,betul kan,tak salah kan kita cakap.betul lah tu.hehe.tengok,kalau nak cakap pasal die nie.tangan nak menaip nie terketar ketar je.ha,ayat pun tak betul dah nie.tu la cium bear nie sampai tak ingat dunia punya pasal lah.oke,sampai di sini shaje coretan untuk post nie.nnty ayat makin terabur.penat cikgu suzana ajar aku bahasa melayu.ayat terabur pulak.buad malu je kan.

No comments:

Post a Comment